Volby: Kdy nekandidovat do veřejných funkcí

Kandidatura do veřejných funkcí má řadu úskalí. Nebavíme se jen o Poslanecké sněmovně, problémy ve volebních kampaních nastávají i v komunálních volbách ve větších městech. Připravili jsme pro vás přehled otázek, které vám usnadní vaše rozhodování.

1. Mohl bych být ve střetu zájmů?

Jestli vlastníte firmu ucházející se o veřejné zakázky, které vypisuje město, na jehož starostu aspirujete, zaděláváte si na problém.

Nejenže se to může v jistých momentech s vaší ambicí vylučovat, zcela určitě to není morální a vaše opozice si to nenechá pro sebe.

2. Je můj cíl spíš dosažení funkce, než prosazování změň?

V české politice je dost lidí, kteří vnímají veřejnou funkci jako instrument pro osobní prospěch.

Jestli se vidíte spíš ve služebním BMW, než u stolu po dvanácti hodinách nikdy nekončící práce, stejně by vás to brzo přestalo bavit. Jestli se v takové pozici chcete udržet, musíte pro to nejdřív něco udělat.

Je pochopitelně spousta lidí a agentur, která se na vaše motivace neptá. Pro nás je to ale klíčová věc.

3. Jsem na kampaň sám?

Pochopitelně záleží na tom, o jakou funkci se hodláte ucházet. Bavíme-li se o městském nebo krajském a výš, sami to určitě nezvládnete.

Naštěstí pro vás, jsme tu od toho, abychom vám s volební kampaní pomohli.

4. Musím být měsíc před volbami celé dny v práci?

Říká se tomu ostrá fáze volební kampaně. Jestli v této době budete zalezlí v kanceláři, namísto toho, abyste byli v ulicích, měli byste své plány přehodnotit.

Přes všechny moderní technologie, osobní kontakt je nejúčinnější zbraň.

Můžete si být jistí, že jestli ji nepoužijete vy, tak ostatní ano. A jestli se nejmenujete Karel Gott, zlomí vám to vaz.

5. Mám v plánu nevyužívat sociální sítě?

Konkrétně bez Facebooku se ve volební kampani dnes neobejdete. Je to efektivní nástroj, kterým levně oslovíte vaši cílovou skupinu. A bez něj jste prakticky neviditelní.

Politická komunikace na Facebooku je mimochodem naše specialita.

Na druhou stranu, volební kampaň musí být mix všech důležitých nástrojů. Facebook sám o sobě vás nespasí, vzpomeňme na prezidentskou kampaň Karla Schwarzenberga. Miloš Zeman byl na sítích skoro neviditelný, a přesto vyhrál.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *